Kāpēc liambda zonde tiek atvienota ?
Ieplūdes kolektorā un izplūdes caurulē ir uzstādīts skābekļa sensors, kura galvenā funkcija ir uzraudzīt degvielas un gaisa maisījuma sastāvu, lai to optimizētu. Pirmā liambda zondes deaktivizēšana (pirms katalītiskā neitralizatora, kas kontrolē degvielas maisījumu) ir praktiski bezjēdzīga. Ja tā nedarbojas, no finansiālā viedokļa optimālākais risinājums ir uzstādīt jaunu komponentu. Tāpat kā atslēgu dublikātu izgatavošanu), arī šo darbu var veikt tikai profesionāļi.
Kad liambda zondes atvienošana tiek uzskatīta par pamatotu?
Sensoru būs prātīgi atvienot, kad gatavosiet automašīnu braucienam uz mežu vai garam braucienam. Tas ir, ja nav iespējams transportlīdzekli salabot, iegādāties nepieciešamās rezerves daļas un ja no transportlīdzekļa noturības pret bojājumiem ir atkarīga visa pasākuma rentabilitāte un pat dzīvība. Šajā gadījumā transportlīdzekļa uzticamība ir svarīgāka par degvielas patēriņu. Piemēram, būtu prātīgi atslēgt liambda zondi (pārejot uz Euro-0 standartiem) automašīnām Gazelle vai UAZ, kuras tiek gatavotas braucieniem uz laukiem, medībām un makšķerēšanai.
Katalītiskā neitralizatora noņemšana atslēdz otru liambda zondi, kas kontrolē tā stāvokli. Ja sensors netiek noņemts programmatiski, neizbēgami rodas kļūda un pat palielinās degvielas patēriņš (daži automobiļi šādās situācijās pārslēdzas uz avārijas režīmu). Ja liambda zonde nedarbojas pareizi, kas palielina degvielas patēriņu un pasliktina automašīnas dinamiku, ir labāk šo sensoru atslēgt. Protams, katalītisko neitralizatoru un liambda zondi var nomainīt, taču tas būs diezgan dārgi. Tāpēc ir ieteicams atslēgt liambda zondi, lai izvairītos no dažādām sistēmas kļūdām, piemēram, “Check Engine”, un lielām finansiālām izmaksām. Tas tiek veikts programmatiski, un tiek izmantotas specializētas iekārtas, lai nodrošinātu, ka sistēma ir pareizi noregulēta un darbojas pareizi.