Stūres rata slēdzene jeb stūres rata slēdzene ir automašīnas pretaizdzīšanas sistēmas veids. Ir trīs galvenie šīs sistēmas veidi:
- Mehāniska stūres bloķēšana;
- stūres ass bloķēšana;
- stūres bloķētājs; stūres rata bloķētājs.
Visām iepriekš minētajām sistēmām ir savas priekšrocības un trūkumi, taču neviena no tām nevar lepoties ar nevainojamu darbību un ilgu kalpošanas laiku bez problēmām.
Ko darīt, ja stūres bloķētājs nedarbojas?
Problēmu var atrisināt vairākos veidos. Mēs aplūkosim dažus no tiem:
- Slēdzenes nomaiņa, apmeklējot sertificētu sava zīmola izplatītāju. Viņi no Vācijas pasūtīs jaunu stūres bloķētāju un programmēšanas atslēgu, un darbs tiks pabeigts kvalitāte.
- Tomēr šī iespēja prasa ilgu gaidīšanas laiku un ievērojamu naudas summu, kas jāmaksā par pakalpojumu;
- Bloķēšanas remonts. Šī metode ietver motora nomaiņu, ierīces tīrīšanu un eļļošanu. Šīs iespējas neapšaubāma priekšrocība ir tās cena, un tā tiek uzskatīta par lētāko no piedāvātajām iespējām. Problēma, kas var rasties remonta laikā, ir piekļuves trūkums remontam. Šāda situācija ir diezgan tipiska elektroniski bloķētai bloķēšanas ierīcei, un to, visticamāk, izraisa bloķēšanas mēlītes bloķēšana vidējā stāvoklī vai atkārtoti mēģinājumi iedarbināt automašīnu ar bojātu bloķēšanas ierīci. Turklāt remonts negarantē ilgu ierīces kalpošanas laiku nākotnē;
- Mehāniskā stūres mehāniska fiksatora vietā uzstādīts emulators. Šī metode kļūst arvien populārāka Mercedes-Benz entuziastu vidū. Elektroniskais emulators pilnībā imitē mehāniskās stūres bloķēšanas darbību un ir vēl uzticamāks. Turklāt stūres slēdzene jau sen tiek uzskatīta par novecojušu tehnoloģiju mūsdienu automobiļu ražošanā. Šī remonta metode būs visilgāk kalpojošā un izmaksu ziņā visizdevīgākā.