Katalītiskais pārveidotājs un kvēpu filtrs: atšķirības
Visiem vieglajiem automobiļiem ar dīzeļdzinējiem, kas laisti ekspluatācijā, sākot no 2007. gada, ir kvēpu filtrs. Tas ir nepieciešams, lai izpildītu augstos dīzeļdzinēja automobiļu radīto kaitīgo vielu izmešu standartus. Dažos gadījumos kvēpu filtru, tāpat kā katalītisko neitralizatoru, vajadzības gadījumā var noņemt. Šādas darbības, tāpat kā atslēgu izgatavošana, būtu jāveic speciālistam.
Strukturālās un funkcionālās atšķirības starp filtru un katalītisko neitralizatoru
Sadegšanas izplūdes gāzu plūsma tiek piespiedu kārtā izvadīta cauri porainai silīcija karbīda matricai. Gāzes no katalizatora iekļūst filtrā un aiztur akās nogulsnējušās kvēpu daļiņas, izraisot to sadegšanu. Oksidācijas process notiek brīvā molekulārā skābekļa klātbūtnē.
Filtra sieniņas ir izgatavotas no silīcija karbīda, bet katalizatora bāze sastāv no alumīnija un cerija oksīdiem, kas aiztur kvēpus. Filtra pārklājums sastāv no cērija un alumīnija oksīdu maisījuma, bet katalizators ir pārklāts ar platīnu.
Galvenā strukturālā atšķirība starp kvēpu filtru un katalizatoru ir tā, ka katrs kanāls ir bloķēts vienā galā. Tādējādi izplūdes gāzes zaudē spēju brīvi plūst cauri katalītiskā neitralizatora kanāliem. Šī īpašība liek izplūdes gāzēm izplūst cauri porainajiem bloķētajiem kanāliem un izplūst caur blakus esošo mikrokanālu atvērtajiem galiem.
Izturīga šūnu struktūra, kas palielina aktīvās virsmas laukumu, ļauj katalizatoram efektīvi reducēt šīs vielas:
Ogļūdeņraži;
darvas;
smakojoši ķīmiski savienojumi.
Tā kā katalizators nevar aizturēt kvēpus, šo funkciju veic filtrs. Tas, cik labi amorfā ogleklis sadeg katalizatorā, ir atkarīgs no temperatūras, daļiņu uzturēšanās laika cilindrā un skābekļa koncentrācijas ap tām. Katalizators un kvēpu filtrs izpētes procesa laikā var aizsērēt. Viens no problēmas risinājumiem ir mazgāšana. Tāpat kā atslēgu ražošanu, to var veikt tikai amatnieks, izmantojot speciālu aprīkojumu.