Posted on Leave a comment

Kā noteikt, vai kvēpu filtrs ir aizsērējis un vai ir nepieciešama rīcība

Kā noteikt, vai kvēpu filtrs ir aizsērējis un vai ir nepieciešama rīcība

Daudzi dīzeļdzinēju transportlīdzekļu vadītāji zina par tādu sastāvdaļu kā kvēpu filtrs. Un nav noslēpums, ka tas bojājas diezgan bieži – aptuveni ik pēc 70-90 tūkstošiem kilometru. Šādā situācijā automobiļu īpašnieki vēršas servisa centros, kas piedāvā plašu pakalpojumu klāstu.

 

Apdraudoši simptomi:

Parasti bojāta kvēpu filtra pazīmes ir šādas.

Palielināts degvielas patēriņš;

aktīva reģenerācija, par ko liecina balti dūmi tukšgaitā;

dzinēja vilces un jaudas samazināšanos;

Palielināts motora eļļas līmenis normas robežās;

Pārmērīgs dūmu daudzums;

sūkstīšanās troksnis, kad motors darbojas;

attiecīgā indikatora mirgošana uz instrumentu paneļa;

motora pārslēgšanās avārijas režīmā, ja apgriezienu skaits nepārsniedz 3000 apgr./min (bez turbokompresora).

Ja tiek konstatēts kāds no iepriekš minētajiem simptomiem, jāsazinās ar servisa centru un jāveic diagnostika. Ja cēlonis ir sodrēju filtra aizsprostojums, tas jānomaina vai jānoņem. Filtra bojājuma pazīmju ignorēšana var izraisīt turbokompresora, dārga vārsta vai pat dzinēja bojājumus.

Kad noņemt kvēpu filtru

Kad dodaties uz specializētu veikalu, lai iegādātos šo daļu vai automašīnu atslēgas (NUORODA), ir viegli redzēt, ka tas ir diezgan dārgi. Augstā cena ir saistīta ar dārgmetālu izmantošanu kvēpu filtru ražošanas procesā. Šādas dārgas detaļas nomaiņa negarantē, ka tā kalpos ilgi. Šī iemesla dēļ daudzi automašīnu īpašnieki atsakās to iegādāties un parasti to izņem avārijas gadījumā.

Ja noņemsiet kvēpu filtru, var palielināties turboiekārtas slodze un izdalīties daudz melnu dūmu. Tomēr joprojām ir iespējams nodrošināt automašīnas darbību. Šādu procedūru labāk neveikt pašam un meklēt profesionālu padomu.

Atbildēt