Posted on Leave a comment

Kādam nolūkam tiek noņemts katalītiskais neitralizators?

Katalītiskā pārveidotāja – neliela konteinera ar keramikas filtru – galvenā funkcija ir aizsargāt vidi. Automobilī var būt no vienas līdz četrām šādām vienībām. Ja atslēgas ir bojātas, tās var atjaunot vai pasūtīt dublikātu, bet, ja ir bojāts katalītiskais neitralizators, to parasti vienkārši noņem un tikai dažkārt nomaina.

Kas notiek, ja nav neitralizatora?

Neskatoties uz to, ka konteinera noņemšana parasti ir piespiedu pasākums, dažkārt to veic, ja nepieciešams uzlabot izplūdes sistēmu. Galvenās neērtības, ko rada nepareizi funkcionējošs katalītiskais neitralizators, ir šādas:

Ievērojama transportlīdzekļa dinamisko raksturlielumu pasliktināšanās;

palielināts degvielas patēriņš;

kļūdas, par kurām liecina indikators uz instrumentu paneļa.

Skābekļa sensors jeb liambda zonde ir atbildīga par katalītiskā neitralizatora pareizu darbību un stāvokli. Ja tvertne ar filtru nedarbojas, izplūdes gāzu sastāvs mainās, un, tā kā liambda zonde uzrauga izplūdes gāzu sastāvu, tā reaģē un ziņo par kļūdu. Tā kā katalītisko neitralizatoru nav iespējams salabot, ieteicams to nomainīt pret jaunu. Taču šīs ierīces izmaksas ir diezgan augstas, un vairumā gadījumu, ja konteiners nedarbojas, tas tiek vienkārši noņemts. Katalītisko neitralizatoru aizstāj liesmas aizturētājs un skābekļa sensora maldinātājs. Tāpat kā izgatavot jaunu atslēgu automašīnai, arī katalītisko neitralizatoru ātri un bez problēmām var noņemt tikai speciālists.

Pēc izplūdes sistēmas uzlabošanas un tvertnes noņemšanas vienmēr tiek uzstādīts liesmu aizturētājs. Kad katalītiskais neitralizators ir izjaukts un tā korpuss atvērts, viss tiek rūpīgi izņemts no iekšpuses. Pēc tam tiek uzstādīts gatavs vai saliekams rezonators. Tās sarežģītību, lielumu un formu nosaka atkarībā no spēka bloka tilpuma un jaudas. Rezultātā automašīnas skaņa paliek nemainīga, bet dzinējs darbojas labāk. Tas nozīmē, ka nav kļūdu, nav pārmērīga degvielas patēriņa, nav jaudas zudumu.

Atbildēt