Posted on Leave a comment

Tipiski centrālās bloķēšanas traucējumi, to cēloņi un novēršana

Automašīnas centrālās bloķēšanas defektu cēloņi var būt dažādi. Visbiežāk sastopamie iemesli ir klimatiskie apstākļi, sistēmas nolietojums vai nepareiza uzstādīšana un regulēšana. Centrālās bloķēšanas sistēma darbojas (aizver un atver durvis), izmantojot divu veidu piedziņas: elektrisko un vakuuma piedziņu. Tiem ir nedaudz atšķirīgi darbības principi, un tāpēc katram no tiem var būt atšķirīgi bojājumu veidi.

Kas ir pirmais, kam jāpievērš uzmanība?

Ja slēdzene pilnībā nedarbojas, vispirms jāpārbauda, vai spailes ir savienotas ar akumulatoru. Ja strāvas padeve ir atslēgta, automašīnas centrālā bloķēšanas sistēma neatveras neatkarīgi no piedziņas veida. Ja tas nav kļūdas cēlonis, jāpievērš uzmanība trauksmes signālam. Tās elektriskā ķēde var būt bojāta. Katrai trauksmei ir sava specifika. Tāpēc ir ieteicams izsaukt speciālistu, kurš pārzina konkrētā signalizācijas sistēmas veida īpatnības, lai novērstu kļūdu. Ja automašīna nav aprīkota ar signalizāciju, visticamākais iemesls ir pati CU sistēma. Visbiežāk sastopamie vakuuma bloķēšanas traucējumi ir šādi: kompresora vadības paneļa kļūme, vakuuma kopnes cauruļu slikts blīvējums. Pirmajā gadījumā jānomaina shēmas plate un jāpārbauda slēdzis, otrajā gadījumā jānomaina pārplīsušās šļūtenes.

Elektriski darbināmu slēdzeņu bojājumus var izraisīt releja darbības traucējumi, kontakta vai vadu pārrāvums barošanas ķēdē, shēmas plates bojājums utt. Lai tos novērstu, ir jāpārbauda elektriskā ķēde. Bojājuma cēlonis var būt saistīts, piemēram, ar aktivatoru (jāremontē vai jānomaina) vai konkrētu ķēdes daļu (jāatjauno bojātajos sektoros). Ir gadījumi, kad ir bojāta pati atslēga, kas aktivizē kontrolierīci (piemēram, bojājuma dēļ). Ja atslēga ir pazaudēta, sazinieties ar atslēgu izgatavošanas uzņēmumu. Šī nav sarežģīta procedūra. Lai iegūtu vairāk informācijas, sazinieties ar mūsu speciālistiem.

Atbildēt